Sporthora

Ikon

Outfits

Belinda Olsson fit’ar på bloggen (vi är tydligen väldigt trendiga på Sporthora – även Katrin Schulman fitar ständigt) och har börjat cykla till jobbet. Det gör jag med och checka in: vi kör likadana hjälmar (dock köpte jag min hjälm i februari – jag är ingen copy cat).

Hjälmen matchades med blommig klänning från Mina Uk och herrkofta från La Redoute samt rosa pumps (3 centimeters klack). Träningsoutfiten är knappt godkänd, koftan var alldeles för varm för det sensommarljumma vädret. Liksom Belinda, har jag svårt att anpassa tempot på arbetscyklingen. Jag kommer ofta med svettlugg och Rissnebacken är redan döden, dessutom avslutas turen med en glasbacke (fullt av krossat glas som man måste zickzacka sig igenom – jag är livrädd för punka). Jag är alldeles för bekväm för att ha med mig ombyte till jobbet. Vi är inte framme vid det stadiet då jag får gå omkring med stora svettringar i armhålorna under första lektionerna dock. Jag är bara lite allmänt… fuktig.

Ikväll kör jag träningscykling med gympabyxor och tischa, som jag brukar.

Vi diskuterade träningsoutfits på Bokhorakickoffen i lördags. Själv är jag väldigt basic. Gympabrallor från H&M, Adidas eller Puma (Adidas-braxorna är favoriter), sportbehå från H&M (så svettig, men jag hinner inte tvätta ordentligt mellan passen…), gympadojor från Puma (eftersom jag inte springer har jag inte värsta bästa), valfria strumpor och sedan gärna svart t-shirt. Jag gillar svart på gymet. Jag är ingen av de där kulörttjejerna med svettband. Jag är en skugga i benpressen.

Vad har du på dig när du tränar?

Filed under: Johanna K, Träningskläder

Lämna en kommentar