Sporthora

Ikon

Mål för Johanna K

Förresten! Tillsammans med Johanna L har jag gjort upp ett mål för sommaren: börja löpträna. Alltså: orka! Jag hatar att löpträna, men jag tycker att det är fiffigt att ha en nice cardio, så att jag kan ge mig ut och springa överallt. Universalt värre. Synd bara att jag känner mig som Dumbo när jag är ute och hoppar på gatorna. Smidigheten från cross trainern är helt borta. Johanna L rekommenderade tre turer per vecka. I brist på legitimerad PT, lyssnar jag på Johanna. Johanna: ditt ord är min lag tills vidare.

Filed under: Johanna K, Löpträning, Mål

One Response

  1. Maria skriver:

    Med risk för att du redan upptäckt en bra form för dig själv så tipsar jag om det här 5km-programmet. Hittade just hit via Lilla Gumman och startar from the very beginning av bloggen så jag har inte koll på hur det gått sen det här inlägget skrevs. 🙂

    Hsh, jag gick från typ noll till att nu kunna springa 5 km. Hade inte sprungit sen gymnasietiden och inte tränat på över ett år innan jag började.

Lämna en kommentar